ADVERTEREN OP SOCIALE MEDIA 

(FACEBOOK EN INSTAGRAM)

Digital social media

Hoe ga je aan de slag met adverteren via sociale media?

Hoe zorg je ervoor dat jouw advertenties echt resultaat opleveren?

Op welke praktische zaken moet je allemaal letten?

Je komt het allemaal te weten in deze opleiding.

Doelstellingen van deze opleiding:

  • Je weet wat de voordelen zijn van adverteren via Facebook en welke resultaten je mag verwachten.

  • Je kent de structuur achter Facebook adverteren.

  • Je kan een strategie uitwerken voor de advertenties van jouw organisatie.

  • Je weet hoe je veelgemaakte fouten kan vermijden en hoe je het budget onder controle houdt.

  • Je kan statistieken en resultaten interpreteren en er relevante lessen uit trekken.

Hoe start je met adverteren via Sociale media?

  • Hoe maak ik een account aan om te adverteren op Facebook en Instagram?

  • Welke resultaten mag ik verwachten van een sociale media advertentie en welke budgetten moet ik voorzien?

  • Hoe kies ik de doelgroep om mijn advertentie aan te tonen?

  • Welke woorden en beelden gebruik ik in mijn advertentie? Wat zeg ik beter niet?

  • Hoe meet ik de resultaten van mijn advertenties, hoe kan ik de advertenties aanpassen en verbeteren terwijl ze aan het lopen zijn.

Voor wie is deze opleiding?

  • Voor wie verantwoordelijk is voor (of nauw betrokken is bij) de sociale media en/of online communicatie van een socialprofit- of overheidsorganisatie (cultuur, sport, jeugd, zorg, toerisme, onderwijs, ngo’s, politieke partijen…).

Welke voorkennis heb je nodig?

  • Je kan goed overweg met Facebook en Instagram, maar hebt nog weinig of geen ervaring met Facebook adverteren.

Resultaten van deze opleiding
 

  • Na deze training weet je wat je kan doen om je doelen te bereiken via sociale media advertenties.

Opleiding = training+coaching
 

  • Deze opleiding bestaat uit:


Sessie 1: intensieve training (waarom kiezen voor sociale media advertenties, technisch en strategisch advies om te starten met adverteren, praktijkvoorbeelden, oefeningen)


+ Opdrachten om kennis in praktijk te brengen


Sessie 2: maken van oefeningen + kans om vragen te stellen aan de trainer.

 

  • De trainer/coach is Delphine Van Belleghem.

    Delphine is social media freelancer en richt zich voornamelijk op non-profit organisaties en overheden. Ze volgde verschillende opleidingen over sociale media adverteren (Syntra, kdg Hogeschool, Facebook Blueprint) en brengt haar kennis in praktijk bij diverse klanten uit de non-profitsector.

Wanneer vindt de sessie plaats?

  • Sessie 1: donderdag 16 september 2021 van 14 tot 17 uur

  • Sessie 2: donderdag 30 september 2021 van 14 tot 17 uur (praktische oefeningen met advertenties, ruimte voor praktische vragen)

Waar vindt de opleiding ‘adverteren op sociale media’ plaats?

 

Indien de Corona-context ons er toe verplicht, zal deze opleiding ONLINE plaats vinden in plaats van bedrijvencentrum De Punt.

Inschrijven voor deze opleiding
 

  • Deze training+coaching kost 250 euro (excl. 21% BTW)

      • 2 sessies training van elk 3 uur

      • handleiding en/of handouts van de presentatie

      • 3 uur persoonlijke coaching online tussen beide sessies (gespreid over meerdere weken)

    • Annuleren kan kosteloos tot 14 dagen voor sessie 1. Annuleer je nadien, dan betaal je het inschrijvingsgeld, sturen wij de handleiding op en kun je nog gebruik maken van de coaching.

  • Inschrijven duurt maar 2 minuten, via deze link of via de knop hieronder.